4-9. kl. MakerSpace 9220 og Skoletjenesten
Beskrivelse
Folieskæring (4.-9. klasse)
En indføring i hvordan du kan designe og lave dine egne monokrome klistermærker til pynt. Vi arbejder med programmet CanvasWorkspace.
Udvidet folieskæring (4.-9. klasse)
En indføring i hvordan du kan designe og lave dine egne monokrome klistermærker til tryk på stof. Vi arbejder med programmet CanvasWorkspace. Her skal I selv have T-shirts, indkøbsnet eller andet i bomuld med.
Programmering med Lego Spike Prime (4.-9. klasse)
Her skal eleverne arbejde problemløsende og kreativt med Lego Spike Prime. Se hvordan du kan bruge lego til en ny indgangsvinkel til programmering.
Laserskæring (6.-9. klasse)
Det mest komplekse værksted. Eleverne vil lære at bruge ny software, og derigennem designe egne prototyper, der skal skæres på laserskæreren.
Problembaseret undervisning med TinkerQubes (6.-9. klasse)
Her skal eleverne løse et problem taget fra dagligdagen, det kan f.eks. være at konstruere en løsning på et fragtproblem, eller se hvem, der kan bygge den langsomste kuglebane eller lave algoritmisk kunst. Alt arbejde foregår i små grupper og er afgrænset af en TinkerQube.
Det kan også være der inddrages programmérbare teknologier til at løse problemet.
Aktiviteter
Folieskæring
En indføring i hvordan du kan designe og lave dine egne monokrome klistermærker til pynt. Vi arbejder med programmet CanvasWorkspace.
Udvidet folieskæring
En indføring i hvordan du kan designe og lave dine egne monokrome klistermærker til tryk på stof.
Vi arbejder med programmet CanvasWorkspace. Her skal I selv have T-shirts, indkøbsnet eller andet i bomuld med.
Programmering med Lego Spike Prime
Her skal eleverne arbejde problemløsende og kreativt med Lego Spike Prime.
Se hvordan du kan bruge lego til en ny indgangsvinkel til programmering.
Laserskæring
Det mest komplekse værksted. Eleverne vil lære at bruge ny software, og derigennem designe egne prototyper,
der skal skæres på laserskæreren.
Forberedelse
Forløb på MinUddannelse
Tag i god tid inden besøget fat i underviser Mikael Jensen, således at I sammen kan koordinere i forhold til klassens aktuelle fagområder.
Mikael Jensen, Bislev Skole, kan kontaktes via Aula
Formål
Med udgangspunkt i håndværk & design ledes eleverne igennem en bunden kreativ opgave, hvor de arbejder praksisfagligligt med design, proggrammering og diverse maker-teknologier
Praktisk information
Se flere detaljer
Vi anbefaler, at det er klassens faglærer i håndværk/design, der deltager.
Kontakt til instruktør via Aula senest 14 dage før ankomst.
Instruktør:
Mikael Jensen
Oplysninger om transport
Tina Vollmer
Mail: voll-fb@aalborg.dk
Telefon: +45 99319241
Øvrig info:
Leder af Skoletjenesten:
Telefon: 93 52 00 70
Tilmelding
Lister med besøg sendes til skolerne inden sommerferien.
Venteliste
Send gerne en mail, hvis du ønsker at blive skrevet op til et eller flere af Skoletjenestens værksteder