Leg dig fra DUS til Superliga - med AaB

Beskrivelse

DUS forløbet tager afsæt i struktureret fodboldleg i det fri.

  • 2 adskilte besøg á 90 min varighed. Datoer og tidsrum for besøg aftales med AaBs kontaktperson.
  • DUS forløbet finder sted i Skolens/DUS’ens faciliteter.

Forløbet er struktureret således, at det tager udgangspunkt i forskellige fodbold lege, som gradvist bliver mere komplekse og udfordrende. Men hele tiden har glæden som det bærende element.

  • Legetyper
  • Udvikling
  • Fangelege
  • Behændighed, løbefærdigheder, balance, motorik, koordination
  • Boldlege (med fod)
  • Driblinger, vendinger, standsning.
  • Boldlege (med hænder)
  • Driblinger, vendinger, standsning.
  • Skudlege
  • Sparketeknik, styring af fart og kræft, præsision
  • Sociale lege
  • Morskab, fællesskabsfølelse, samarbejde, glæden ved at lykkes sammen. hjælpsomhed
  • Kamp lege
  • Kropbeherskelse, kropbevidsthed, styrke, motivation.
  • Spring og hoppelege
  • Balance, motorik, koordination, styrke.
  • Pippi, Tarzan Enevoldsen bane
  • Glæde, strategi, balance, orientering,

AaB varetager:

  • Stiller med egnet underviser.
  • Medbringer særligt udstyr.
  • Planlægger konkret indhold til DUS forløbet.
  • AaB underviser tager kontakt til DUS senest 7 dage efter tilmelding.

Dussen vareteger:

  • Stiller rammer til rådighed (fodboldbane/Mulitbane)
  • Kontaktperson aftaler forløbets praktiske detaljer med AaB underviser.
  • Deltager med minimum 1 pædagog med det pædagogiske ansvar.

Formål

Fodbold er let som en leg

  • Barnet skal opleve, at det lykkes med bold gennem udfordring.
  • Legene sker på de rette præmisser – altid med udgangspunkt i barnets formåen og alder.
  • Legene er kendetegnet ved glæde, og at man glemmer tid og sted.
  • Legene er både læring, træning og konkurrence. Konkurrence bliver anvendt som et vinder-vinder element.
  • Legen i sig selv er det lærende element.

Indholdet planlægges af eksperter

Ansatte i AaB’s talentudvikling og superligatrup bidrager med know-how iht. at få et optimalt forløb. Alle øvelser/lege har således været solidt afprøvet. 

 

Kompetenceområder.

  • Der tages afsæt i kompetenceområderne:
  • Almen motorik (fin og grov motorik)
  • Koordination
  • Koncentration
  • Perception

 

Læringsmål:

At eleverne udfordres og udvikler deres bevægelser:

  • mellem hjerne, nerver, muskler og sanser.
  • fra grovmotorik, til finmotorik for at ende i koordination.
  • gennem bevægelse at opøve eller forbedre samspillet mellem muskler og nerver
  • gennem målrettede bevægelser at opøve, vedligeholde eller forbedre bestemte bevægelser med rette kræft og hastighed.

 

Sted
AaB
Hornevej 2
9220 Aalborg Ø
Tilmelding
Tilmelding
Tilmeldingsfrist
01.01.2018